18.11.2025 | 01:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Vyšla Úroda č. 11/2025

Vychází Úroda č. 11 a úvodní reportáž tentokrát patří návštěvě v Lupofytu. Ukazuje, jak se během několika let změnil přístup k olejninám a zvláště máku. U něj přešli od původní pěstování na velké ploše až po precizně řízenou produkci menšího rozsahu, která stojí na systematickém sledování porostů, přesné výživě a důsledné práci s půdou.

Číslo však nabízí víc. V rozhovoru se dozvíte, jak přistupovat k omezování trávovitých plevelů v podmínkách, kde se jejich tlak postupně zvyšuje. V části věnované obilninám najdete přehled o šíření kříska polního a jeho významu jako přenašeče viru zakrslosti pšenice, srozumitelně popsaný dopad hybridních odrůd na různých typech stanovišť i první zkušenosti s využitím umělé inteligence při práci se silážemi.

Tématem je eroze

Aktuální je také tématický blok zaměřený na protierozní opatření. Číslo přináší vysvětlení mechanismů eroze na orné půdě, výsledky pokusů s kukuřicí v úzkém řádku i zkušenosti s konzervačními technologiemi v odlišných klimatických podmínkách. Věnován je i praktickému hospodaření – od setkání pěstitelů kukuřice a cukrovky až po stoleté výročí jednoho z podniků.

V olejninách pokračují rozsáhlé pokusy se sójou, kde se porovnávají odrůdy různé ranosti i celé technologie pěstování. Na ně navazuje text o hydrogelech jako o možné cestě k efektivnějšímu hospodaření s vodou. Uzavření čísla patří seriálu o půdě a vodě, tentokrát s důrazem na procesy, které určují retenci a celkovou úrodnost.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.