Zakladatel a ředitel rakouské společnosti SONNENTOR Kräuterhandelsgesellschaft m.b.H., Johannes Gutmann a ředitel dceřiné společnosti Sonnentor, s. r. o., Čejkovice, Josef Dvořáček oznámili na tiskové konferenci uspořádané v Praze hospodářské výsledky za rok 2009/2010.
Obrat české firmy, tradičního výrobce biočajů, biokoření a dalších bioproduktů, dosáhl 114 mil. Kč, což představuje meziroční nárůst ve výši jedenácti procent. Společnost zaměstnává 60 lidí. V rakouském Sprögnitzu, sídle firmy Sonnentor, pracuje dnes přes 130 stálých zaměstnanců. Firma dosáhla v roce 2009/2010 obratu 20,5 mil. eur, což činí 16% meziroční nárůst. Plánované investice pro období 2010/2011 by v Rakousku měly dosáhnout čtyři miliony eur a v České republice 30 mil. Kč, uvedl ředitel rakouské společnosti.
Podstatným obchodním nápadem firmy je zušlechťování výrobků přímo na ekologických farmách a zachování identity výrobců, čímž je docílena co největší transparentnost bioproduktů pro konečné spotřebitele.
Sonnentor nyní patří na evropském trhu mezi přední distributory v oblasti bylin, čajů a koření z kontrolovaného ekologického zemědělství. Nabízí přes 600 výrobků v pestré nabídce od čajů, směsí koření, dětské řady biorarášků po kávu Vídeňské pokušení. Každoročně zavádí na trh zhruba dvacet nových produktů. Jak dodal Johannes Gutmann, například myšlenka výroby adventního kalendáře, obsahujícího dvacet čtyři různých druhů čajů, vedla k zavedení deseti nových pracovních míst.
Johannes Gutmann upozornil také na to, že v letošním roce získal projekt franšízových obchodů Sonnentor shop první cenu za nejúspěšnější nový franšízový projekt roku 2010 v Rakousku. A poptávka po partnerech pro franšízový obchod běží naplno i v České republice. „Na počátku června jsme otevřeli první český Sonnentor shop in shop koncept v prodejně biopotravin a zdravé výživy Country Life v Praze v Dejvicích, kde budou umístěny naše tradiční selské skříně plné čajů a koření od Sonnentoru z Čejkovic. Věřím, že je jen otázkou času, kdy se prvního franšízového Sonnentor obchodu dočkáme i v České republice,“ uvedl Josef Dvořáček.
V současnosti firma, která nese ve svém logu usměvavé sluníčko s dvaceti čtyřmi paprsky, úzce spolupracuje se 170 ekologickými farmami nejen z České republiky a Rakouska. S produkty Sonnentoru se lze setkat jak nárazově na tradičních českých biojarmarcích, tak stabilně v prodejnách zdravé výživy, uvedl Dvořáček. V září 2010 se připravují v areálu Sonnentoru na kopci nad Templářskými sklepy první Čejkovické bylinkové slavnosti.