Titul Česká biopotravina roku 2005 tentokrát putuje do společnosti Albio, spol. s r. o. za kváskový biochléb a pečivo. Porota mimo něj udělila ještě tři čestná uznání. Zároveň byla nejlepší bioprodejnou zvolena prodejna Country Life v Melantrichově ulici v Praze.
Rozhodování poroty při pátém ročníku soutěže nebylo snadné, o tom svědčí ona tři čestná uznání, která by se mohla považovat za druhé místo. Bohužel se podle pravidel soutěže vyhlašuje pouze jediný výherce. Jen o málo tedy unikla výhra loňskému držiteli titulu, Josefu Sklenářovi z Biofarmy Sasov. V minulém roce překvapil biouherákem, letos nasadil do soutěže biošunku v nejvyšší kvalitě. Ta si své příznivce jistě získá okamžitě poté, co ji ochutnají, byť konzumenta zvyklého na typickou růžovou barvu zřejmě ihned nepřitáhne. Toto zabarvení totiž postrádá, protože se při její výrobě nepoužívají dusitany a barviva, ale pouze sůl. Josef Sklenář si tentokrát odnesl „jen“ česné uznání za „pokračování a rozšíření kvalitního masného bio programu“. Jako „vynikající a jedinečný výrobek“ ocenila porota Jihočeské kozí máslo čerstvé z kozí farmy Březí. Žádný podobný výrobek z kozího mléka se totiž na tuzemském trhu podle znalostí poroty nevyskytuje. Chuťově vynikající máslo s velmi jemnou, ale typickou „kozí“ chutí si chuťové buňky poroty rychle získal. Poslední oceněnou potravinou byla Směs na biochléb z Jizerských pekáren, vhodná pro pečení například v domácí pekárničce. Porota se tak rozhodla proto, že jde o „chuťově výborný a praktický biovýrobek pro širokou spotřebitelskou veřejnost.“ Neoficiálně se porota netajila tím, že kdyby to bylo možné, titul nejlepší biopotravina by získala výše uvedená kombinace, tedy chléb s máslem a se šunkou.
Ten ale díky vynikající chuti, širokému sortimentu téměř dvaceti druhů pečiva a využití surovin od českých ekologických zemědělců získal kváskový biochléb a pečivo z pekárny společnosti Albio. Od Nadace Parnerství, která soutěž ve spolupráci s Pro-Bio, Svazem ekologických zemědělců vyhlašuje, proto získala diplom a také peněžní odměnu ve výši 20 000 korun.
„Některé nominované biovýrobky jsou opravdu velmi kvalitní a zaslouží si uspět na trhu. Některé musejí ovšem zlepšit svůj marketing či grafické zpracování obalu,“ shrnul výsledek soutěže předseda poroty Pavel Maurer, specialista na marketingovou komunikaci.