Trh s přípravky na ochranu rostlin prodělal v posledních letech řadu změn, především došlo ke spojení několika nadnárodních chemických koncernů, což se odrazilo i na českém trhu. A jak se zdá, změnám ještě není konec. O tom, co nového se chystá ve společnosti Bayer i o tom, jaká byla právě končící zemědělská sezóna, jsme hovořili s dr. Jerzy Prochnickim, vedoucím oddělení ochrany rostlin společnosti Bayer, s. r. o.
Jaké změny lze ve společnosti Bayer očekávat?
Společnost Bayer není v situaci, že by musela hledat partnera, aby tak vyřešila problémy, nejde o tzv. manželství v nouzi. Pravdou však je, že konkurence na trhu ochrany rostlin je obrovská a neustále dochází ke koncentraci kapitálu. Společnost Bayer chce v této konkurenci obstát, čemuž rozšíření společnosti samozřejmě napomáhá. Proto Bayer hledal vhodného partnera a po dlouhých jednáních se rozhodl pro koupi společnosti Aventis Crop Science. Přípravky Aventisu vhodně doplní stávající sortiment.
Kdy tedy můžeme očekávat fúzi firem a jak se dotkne také českého trhu?
Chtěl bych zdůraznit, že nejde o fúzi, k jaké došlo u jiných společností. Jde o koupi. K podpisu smlouvy mezi našimi mateřskými firmami došlo 2.10. 2001. Celý příští rok se bude vytvářet nová organizační struktura, budou se řešit personální otázky atd.
Jaká byla pro vaši společnost uplynulá sezóna?
Bezesporu velmi úspěšná. Celý trh s přípravky na ochranu rostlin v letošním roce zaznamenal velký nárůst, který odhaduji asi na 12 %. Narostl především trh s fungicidy, což ovlivnil pro pěstitele nepříznivý vývoj počasí. Nárůst použití insekticidů je mimo jiné dán i mořením osiva řepky, které se provádí právě přípravky společnosti Bayer. Trh s herbicidy pravděpodobně mírně poklesl.
Těší nás, že trh s našimi přípravky vzrostl o celých 25 %. Je to dáno jak portfoliem námi nabízených přípravků, tak i prací našeho týmu. Poskytujeme odborné informace.Chceme, aby to, co říkáme, skutečně platilo. Marketing nepovažujeme za to nejdůležitější, chápeme ho jen jako nástroj prodeje.