29.04.2008 | 07:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nová společnost na trhu s pesticidy

V minulém roce se na našem trhu objevila společnost AgroProtec, s. r. o. , která se chce zabývat vývojem poradenstvím a prodejem přípravků na ochranu rostlin. Vznik nové společnosti s tímto zaměřením v podmínkách České republiky není běžná událost, a tak jsme se zeptali jednatele Jana Strobla, jaké měl důvody pro její založení a plány do budoucnosti.

Proč jste společnost AgroProtec, s. r. o. založili?
Od devadesátých let minulého století se snižoval počet společností, které do naší republiky dovážely přípravky na ochranu rostlin. Buď docházelo ke slučování nebo se některé firmy staly součástí jiných. S klesajícím počtem společností na trhu se částečně zužoval sortiment pesticidů. To postihlo především některé minoritní plodiny, kde nemají pěstitelé možnost volby při rozhodování o způsobu jejich ochrany vůči patogenům. V některých případech na našem trhu nejsou do určité plodiny přípravky registrovány vůbec. V tom vidí naše společnost prostor, jak se prosadit.
Na světovém trhu také existují výrobci, kteří mají jeden, dva nebo tři přípravky, a těm se nevyplatí zakládat dceřinou společnost v České republice. Domnívám se, že pro takové firmy je naše společnost ideálním obchodním partnerem.
Společnost AgroProtec, s. r. o., vznikla na konci srpna loňského roku. Prvotním impulsem pro její založení byl okamžik, kdy italská společnost Oxon hledala zástupce na našem trhu. Postupně začínáme spolupracovat s dalšími, jako jsou společnosti Montanwerke, Miller Chemical, Evonik Degussa nebo Prophyta. V současné době probíhají jednání s dalšími subjekty.

Jakým způsobem chcete oslovovat své potenciální zákazníky?
Chceme působit po celé České republice. Společnost AgroProtec standardně registruje v podmínkách ČR nové přípravky a ty chce pěstitelům nabízet. V žádném případě nebudeme přinášet na trh nelegální falzifikáty pesticidů. Mezi naše činnosti nepatří ani legální paralelní dovozy přípravků na ochranu rostlin.
Využíváme osobního kontaktu jak u distributorů, tak přímo zemědělců. Účastníme se vybraných seminářů a také polních dnů pořádaných distributory, plodinovými sdruženími, výzkumnými ústavy nebo univerzitami. Tam mohou zemědělci nejlépe vidět srovnání jednotlivých přípravků. Pro prezentaci využíváme také zemědělská periodika – odborné noviny a časopisy. Samozřejmostí je katalog našich přípravků a máme také vlastní internetové stránky.
V rámci registrace se ověřuje účinnost přípravku, jeho vliv na pěstovanou plodinu a případný negativní vliv na životní prostředí. Každý rok je ale jiný, a tak náš sortiment chceme testovat i v následujících letech po registraci. Dosažené výsledky nám pomohou podávat v souvislosti s prodejem také objektivní informace. Každý registrovaný přípravek má vůči některé skupině škodlivých činitelů dobrý účinek ale je třeba zmínit i určitá úskalí, která se během zkoušení objeví. I tyto informace chceme zemědělcům poskytovat, protože dříve nebo později na ně sami přijdou a mohli by se cítit podvedeni.

Jaký je zájem o novou společnost u odborné veřejnosti?
Zaznamenali jsme v naprosté většině pozitivní reakce, protože se rozšiřuje nabídka a rozrůstá se také konkurence, což je vždy pro konečné spotřebitele pozitivní. Máme výhodu oproti jiným zemím západní Evropy, protože naši zemědělci jsou na velmi dobré odborné úrovni. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že mluvit s českým zemědělcem je radost, protože mu nemusíte vysvětlovat podrobnosti o biologii jednotlivých patogenů ať už škůdců, chorob nebo plevelů. Rovnou jednáte o přípravcích, jejich účinných látkách a systému působení. Agronomové snáze přijímají rady a doporučení i na nové strategie ochrany. Naproti tomu v západní Evropě je informovanost farmářů v této problematice nižší, a tak jsou snáze ovlivnitelní obchodní nabídkou založenou na lepší propagaci nebo nepřímých výhodách.

Je vaším cílem zaměřit se na hlavní plodiny a jejich kompletní ochranu, nebo spíše na minoritní plodiny?
Vzhledem k tomu, že nejsme dceřinou společností žádné nadnárodní společnosti, můžeme být daleko flexibilnější. Prioritou je přinášet zákazníkům přidanou hodnotu. To znamená, že se zaměřujeme na segment, kde je nedostatek, nebo je třeba vyřešit nějaký problém. Jedním z cílů je rozšířit nabídku tam, kde zemědělci nemají jiné řešení nebo jinou alternativu.
V současné době nabízíme šest přípravků, ale počítáme s rozšířením nabídky na deset až patnáct položek. Tak dosáhneme z našeho pohledu pro zákazníky dostatečného množství přípravků a na druhou stranu se budeme moci každému přípravku věnovat, tedy prozkoušet jeho vlastnosti a správně ho doporučovat. Vedle hlavních plodin se zaměřujeme také na minoritní plodiny. Aktivně spolupracujeme např. s Ovocnářskou unií ČR. Pomáháme jim ve výběru produktů přípravou dokumentace pro vlastní registraci.

Je možné zmínit alespoň nějakou novinku pro letošní rok?
Od již uvedené společnosti Oxon se nám před několika dny podařilo zaregistrovat herbicid Click Plus, který je pokračovatelem úspěšného přípravku Click 500 SC. Novinka ale navíc obsahuje další účinnou látku na jednoleté trávovité plevele. Od teď proto není třeba při herbicidním ošetření porostu kukuřice Click kombinovat s dalším přípravkem. Zaceluje se tak mezera po atrazinových přípravcích, které již v minulosti Evropská unie zakázala. Pro vinaře v letošním roce zavádíme měďnatý fungicid nové generace Flowbrix s revoluční formulací, která umožňuje jeho použití až čtyřikrát i v systémech integrované produkce révy. Do konce roku navíc očekáváme uvedení na trh dalších přípravků.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down