27.09.2018 | 01:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

I letos na sobě stále pracujeme

Každým rokem počet zemědělských pojistných smluv v ČSOB Pojišťovně narůstá. Od roku 2015 narostl počet smluv o 279 %, což rozhodně není málo. My v ČSOB Pojišťovně z toho máme samozřejmě ohromnou radost, protože to znamená, že jdeme správným směrem a klienti náš osobní a flexibilní přístup vítají. Je to ale pro nás také ohromný závazek – se zvětšujícím se kmenem udržet stávající kvalitu. Proto jsme si v ČSOB Pojišťovně již před nějakou dobou předsevzali, neustále na sobě pracovat a zlepšovat naše služby.

Mezi změny, které proběhly v posledních letech, patří především způsob likvidací, který je nyní flexibilnější a rychlejší.

Změna ve způsobu likvidací

Původně byly likvidace v ČSOB Pojišťovně prováděny externími partnery. Mělo to své výhody, ale také nevýhody. Mezi nevýhody patřila například delší časová prodleva mezi hlášením, prohlídkou či výplatou pojistné události. To je obzvláště v době sklizní velice problematické a stresující. Proto jsme se rozhodli tuto situaci změnit. Rozhodli jsme se, že klient bude do 24 hodin od nahlášení pojistné události kontaktován přímo likvidátorem, který má škodu na starosti a společně s klientem se domluví na nejvhodnějším termínu prohlídky. Ovšem toto krátké časové rozmezí by v případě externích likvidací bylo obtížně splnitelné, a proto přišlo na řadu další rozhodnutí a to „obout gumáky“ a pojistné události zlikvidovat vlastními silami. Aby celý tento proces mohl být co nejefektivnější, a hlášení pojistných událostí (hlavně v případě poškození většího množství plodin) co nejpohodlnější, založili jsme speciální e-mailovou schránku zemedelstvi@csobpoj.cz. Na tuto schránku mohou naši klienti hlásit veškeré pojistné události, které se staly na plodinách a hospodářských zvířatech. Klientovi následně přijde automaticky vygenerovaný e-mail, který potvrdí přijetí zprávy, a zároveň klient obdrží další instrukce, z nichž se dozví, co bude následovat. Ovšem pokud někomu nevyhovuje forma hlášení škod e-mailem, je zde stále možnost hlásit pojistné události na telefonní lince +420 800 100 777.

Změna vzoru pojistné smlouvy a cenotvorby

Samozřejmě změnou likvidací to zdaleka nekončí. V ČSOB Pojišťovně jsme v zemědělském pojištění provedli daleko více změn. Jednou z takových dalších změn, která má za úkol zpříjemnit spolupráci s pojišťovnou, je úprava vzoru pojistné smlouvy, kterou jsme připravili pro pojištění plodin i zvířat v roce 2018. Rámec a obsah pojistné smlouvy i pojistné podmínky zůstali sice beze změn, ale forma pojistné smlouvy se změnila tak, že pojistná smlouva je nyní štíhlejší a všechny důležité informace klient najde na jednom jediném listu. Tím pádem nemusí listovat celou smlouvou a hledat, kde má spoluúčast, kde je přehled pojištěných rizik, jaké má roční pojistné, nebo jaký je splátkový kalendář. Zkrátka všechny tyto informace klient nalezne na jednom jediném, posledním listu pojistné smlouvy.

Se změnou pojistné smlouvy přišla i menší změna v cenotvorbě, kdy jsme se v ČSOB Pojišťovně rozhodli odměnit klienty za zodpovědný přístup formou různých slev. První sleva je tzv. sleva za aktualizaci.

Přes 90 % pojistných smluv na pojištění plodin je uzavíráno a řešeno na podzim. V období, kdy zemědělci mají již zasety, nebo právě sejí ozimé plodiny. A zároveň mají již představu, kolik zasejí jařin a které to budou. Jak se ale říká, člověk míní a pán Bůh mění, během zimních měsíců se může ledacos změnit. Například některé plodiny vyzimují, nebo se změní výkupní ceny a je proto výhodnější místo jedné jařiny zasít druhou. Včas zaktualizovat plodiny v pojistné smlouvě se může občas hodit. Pokud by farmáře postihlo například krupobití o něco dříve a nestihl tak nahlásit změny ve skladbě plodin, může se stát, že farmářovi bude pojistné plnění kráceno, nebo dokonce bude pojistná událost uzavřena jako nelikvidní.

Odměna pro klienty

My v ČSOB Pojišťovně jsme si této skutečnosti moc dobře vědomi, a proto je zde sleva za aktualizaci, která je myšlena jako taková menší odměna pro klienty, kteří dodají jarní aktualizace včas, to znamená do 30. dubna roku sklizně. Sleva za aktualizaci je standardně 5 % ze základního ročního pojistného a je uplatněna již od začátku platnosti pojištění. V praxi to znamená, že pokud klient na jaře aktualizovat plodiny nebude, nebo aktualizace dodá do výše uvedeného data, klientovi sleva zůstává a má díky tomu levnější pojistné. V případě, že ovšem klient z jakéhokoli důvodu nestihne aktualizace dodat do 30. dubna, tak o slevu za aktualizace pro daný rok přichází.

Se slevou za aktualizaci souvisí i další sleva, kterou jsme v ČSOB Pojišťovně začali na podzim minulého roku našim klientům nabízet. Jedná se o slevu za DPB tedy za poskytnutí seznamu Dílů půdních bloků obhospodařovaných v příslušném pojistném období. Seznam DPB výrazně usnadňuje a je důležitý při případné likvidaci pojistných událostí. Proto jsme se v ČSOB Pojišťovně rozhodli odměnit naše klienty, kteří se s námi o seznam DPB podělí již při sjednání pojistné smlouvy, či při podání aktualizačního dodatku. Sleva za seznam DPB je stejně jako sleva za aktualizaci standardně 5 % z ročního pojistného.

Poslední ze slev, která odměňuje zodpovědné zemědělce, je sleva za pojištění zvířat. Jelikož moc dobře víme, že zvířata neodmyslitelně patří k zemědělství. A víme, že živočišná výroba je obzvláště náročná, rozhodli jsme se alespoň trochu pomoci. Proto, pokud si u nás v ČSOB Pojišťovně společně s plodinami pojišťujete i hospodářská zvířata, můžete tak získat slevu na pojištění plodin, avšak v maximální výši 30 % ročního pojistného z pojištění zvířat.

Proto se neváhejte obrátit na svého pojišťovacího zprostředkovatele, či bankovního poradce v ČSOB s žádostí o nabídku nejenom na pojištění plodin, ale také pojištění hospodářských zvířat, majetku, strojů a odpovědnosti. Zkrátka všeho co Vás napadne. V ČSOB Pojišťovně Vám vždy rádi a ochotně pomůžeme a poradíme, jak pomocí pojištění nejlépe a nejefektivněji minimalizovat všechna možná rizika, která by mohla ohrozit, nebo zkomplikovat chod Vašeho podnikání. Přece jen zemědělství je podnikání pod širým nebem a počasí umí být pořádně nevyzpytatelné. Kdo by chtěl být závislý na rozmarech počasí, když může v klidu spát, a alespoň část svých starostí přenechat na bedrech ČSOB Pojišťovny? Pojišťovny, která na sobě neustále pracuje a je pro své klienty partnerem, na kterého se mohou vždy spolehnout.*

Zdeněk Rejzek

ČSOB Pojišťovna, a. s.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down